Κάθε φορά που επιστρέφω στο χωριό

 

Καθε φορά που επιστρέφω στο χωριό, ανακαλύπτω πράγματα που 20 χρόνια πριν δεν είχανε καμία αξία. 

Μια κασέτα, όπως εκείνη που αγόρασα το 2000, Cher the greatest hits, που την έβαζες στο μαραφέτι με τους 125 διακόπτες, που όποτε τη μάσαγε την έστριβες με το μπλε καπάκι του στυλό. 

Καρτέλες ξεθωριασμένες με κατάλογο παγωτών, με τιμές τους σε δραχμές. 

-Που πας; -Πάω στην ΕΒΓΑ. Έτσι το είχα μάθει το μικρό συνοικιακό παντοπωλείο. Πήρε χρόνια να συνειδητοποιήσω πως ήταν μάρκα γαλακτοκομικών. 

Εκεί ξεφύλλιζα ώρες, όπως γινόταν και στο video cub, τα περιοδικά, τη μόνη πηγή πληροφορίας τότε. 

Το διαφανές στρογγυλό κουτί, το πλαστικό, με το φούξια ή μπλε ζελέ μέσα, που κοκάλωνε τελείως τα μαλλιά, το έχω ακόμα και το μυρίζω. 

Τα 90s τα έζησα μέσα από τις αδερφές μου. Στο χωριό τη περασμένη δεκαετία, που τότε έσφυζε από ζωή, είχαμε και τη Disco, που οργάνωναν και καλλιστεία Miss Ikaria, η μία μου αδερφή πρέπει να είχε κερδίσει ή του 1994 το τίτλο ή του 1997. 

Δεν είναι τυχαίο ότι και όσοι εργάζονται στο Netflix, εκεί στο Los Angeles, τα αναπολούν. Η θεία μου η Ρούλα πχ ακόμη μαζεύει τάπερ σαν μανιακή.

Το Hollywood εβγαλε πρόσφατα μια ακόμη ταινία Transformers. Αυτή τη φορά όμως με το εμβληματικό κίτρινο ρομπότ, το bumblebee, που τοποθετείται στο 1980. Αυτή θαρρώ μου άρεσε περισσότερο από τις υπόλοιπες με τον Megatron και τον Optimus Prime, που ήταν τα πρώτα μου δύο παιχνίδια, από τη σειρά Transformers, της Hasbro. 

Ίσως γι'αυτό να μου αρέσει τόσο το Ξυλόκαστρο, αντί για τη Μύκονο, εκεί έχει διατηρηθεί η αίγλη από εκείνη τη Χρυσή δεκαετία. Ενώ τα Καμένα Βούρλα έχουν παρακμάσει. Στο Χαλκούτσι δεν έχω πατήσει ποτέ, ενώ κι ο Κάλαμος, όπως και το Λουτράκι δουλεύουνε με Ρώσους πλέον. 

Άλλες δύο ιστορικές περίοδοι, που επίσης με συγκινούν και με εξιτάρουν πολύ, κυριαρχούν και σε δύο άλλες ταινίες που είδα πρόσφατα το Rebel in the Rye, σε μια εποχή που οι συγγραφείς και οι ποιητές ήταν οι Ροκ Σταρς και το The Green Book, που ο λευκός Ιταλός μετανάστης γίνεται ο σοφέρ ενός έγχρωμου, ομοφυλόφιλου, που για όσο παίζει κλασική μουσική στο πιάνο αποθεώνεται, αλλά κάτω από αυτό του επιτρέπουν μόνο στη τουαλέτα έξω στην αυλή να πάει...

Δεν υπάρχουν σχόλια: